Pagini

luni, 5 august 2013

Pozitii modele 1

Am gasit la Alexandru Busuioc ( AICI ) un articol foarte interesant despre posibile pozitii ale modelelor la o sedinta foto. E un inceput foarte bun, pentru a evita momentele penibile cand modelul si fotograful se uita unu la altu si habar n-au ce sa faca.
Textul original si schitele apartin lui Kaspars Grinvalds, mai putin mentiunile " de tinut minte".

Poziţia 1.
Este probabil cea mai simplă poziţie din portretistică însă oferă o perspectivă neobişnuită, din cauza unghiului diferit de vizualizare. De ţinut minte: privirea modelului este îndreptată spre fotograf, chiar dacă tu te roteşti în jurul său.
© Kaspars Grinvalds
© Kaspars Grinvalds
-
Poziţia 2.
În portretistică, de cele mai multe ori mâinile nu joacă un rol dominant, însă această poziţie oferă un anume nivel de creativitate şi deplasare de la tradiţional. De ţinut minte: încercaţi să oferiţi privitorului doar muchia palmei. Evident, este loc pentru un joc al mâinilor în diferite poziţii, până se ajunge la mesajul pe care vrei să îl transmiţi ca fotograf.
© Kaspars Grinvalds
© Kaspars Grinvalds
-
Poziţia 3.
Deşi printre regulile nescrise ale fotografiei se numără „treimea” şi liniile drepte, nu-ţi fie frică să experimentezi cu diagonale. De ţinut minte: foloseşte cu încredere mâinile modelului pentru a scoate în evidenţă diagonalele.
© Kaspars Grinvalds
© Kaspars Grinvalds
-
Poziţia 4.
O altă poziţie clasică în portretistică, oferă o perspectivă interesantă dacă realizei fotografia de la un nivel puţin mai ridicat decât al modelului. De ţinut minte: genunchii trebuie să se atingă pentru a crea senzaţia de continuitate.
© Kaspars Grinvalds
© Kaspars Grinvalds
-
Poziţia 5.
O poziţie uşor de pus în practică indiferent de locul unde lucrezi. De ţinut minte: realizează fotografia de la acelaşi nivel cu ochii modelului pentru a nu oferi o perspectivă distorsionată.
© Kaspars Grinvalds
© Kaspars Grinvalds
-
Poziţia 6.
E o variaţiune pe aceeaşi temă cu poziţia anterioară, cu excepţia faptului că prinzi în întregime modelul în cadru. De ţinut minte: poziţie foarte bună pentru locuri outdoor cu iarbă, flori şi alte plante prin jur (de preferat cât mai dese ca poziţionare, spre exemplu un câmp de maci).
© Kaspars Grinvalds
© Kaspars Grinvalds
-
Poziţia 7.
Deşi este o poziţie staţionară, ca fotograf te poţi juca cu unghiurile şi te poţi mişca în jurul modelului. De ţinut minte: te poţi juca cu mâinile modelului astfel încât să prinzi cadre diferite ca şi compoziţie.
© Kaspars Grinvalds
© Kaspars Grinvalds
-
Poziţia 8.
Poziţie inversată faţă de nr. 6, poate fi pusă în practică şi pe bănci, ziduri puţin înalte et cetera. De ţinut minte: focalizarea se face pe ochii modelului şi, de preferat, cu un bokeh pronunţat.
© Kaspars Grinvalds
© Kaspars Grinvalds
-
Poziţia 9.
O poziţie care oferă un aer de misterios, datorită faptului că modelul îşi acoperă un ochi cu mâna. De ţinut minte: potrivită pentru fotografii pe plajă. Fotografierea se face de la nivelul solului, pentru a nu distorsiona perspectiva.
© Kaspars Grinvalds
© Kaspars Grinvalds
-
Poziţia 10.
O altă poziţie potrivită pentru cadre la nivelul solului. De ţinut minte: de preferat, modelul să se uite în orice altă parte decât obiectiv.
© Kaspars Grinvalds
© Kaspars Grinvalds
-
Poziţia 11.
O variaţiune pe aceeaşi temă ca şi poziţia nr. 10. De ţinut minte: roteşte-te în jurul modelului până prinzi un unghi care să ofere continuitate. De asemenea, poate fi combinată cu poziţia nr. 2.
© Kaspars Grinvalds
© Kaspars Grinvalds
-
Poziţia 12.
Este o poziţie potrivită pentru cei ce vor să scoată în evidenţă calităţile fizice ale modelului. De ţinut minte: o perspectivă interesantă este oferită de lucrul în procedeul contre-jour.
© Kaspars Grinvalds
© Kaspars Grinvalds
-
Poziţia 13.
Poziţie simplă, prin care poţi pune în evidenţă partea superioară a modelului. De ţinut minte: poţi experimenta cu mâinile şi capul în diferite poziţii, pentru a crea senzaţii diferite privitorului.
© Kaspars Grinvalds
© Kaspars Grinvalds
-
Poziţia 14.
Aproximativ aceeaşi poziţie ca şi cea anterioară, cu menţiunea că mâinile stau orientate spre spatele modelului. De ţinut minte: privirea modelului să fie orientată spre fotograf.
© Kaspars Grinvalds
© Kaspars Grinvalds
-
Poziţia 15.
O altă poziţie prin care scoţi în evidenţă formele părţii superioare a corpului. De ţinut minte: modelul trebuie să stea puţin aplecat în faţă iar capul să fie orientat spre fotograf.
© Kaspars Grinvalds
© Kaspars Grinvalds
-
Poziţia 16.
O altă poziţie prin care pui în valoare calităţile fizice ale modelului. De ţinut minte: privirea să nu fie orientată spre fotograf.
© Kaspars Grinvalds
© Kaspars Grinvalds
-
Poziţia 17.
Este poziţia de bază în cadrele în care prinzi modelul în întreaga înălţime. De ţinut minte: o poţi combina cu poziţiile de mai sus pentru a crea diversitate.
© Kaspars Grinvalds
© Kaspars Grinvalds
-
Poziţia 18.
Poziţie relaxantă pentru model, care poate folosi un zid sau un arbore pentru a se sprijini. De ţinut minte: piciorul îndoit este cel care este cel mai apropiat de punctul de fotografiere.
© Kaspars Grinvalds
© Kaspars Grinvalds
-
Poziţia 19.
Poziţie de bază atunci când lucrezi cu modele care au constituţie astenică spre atletică. De ţinut minte: corpul ia o formă de S iar modelul îşi sprijină greutatea pe un singur picior.
© Kaspars Grinvalds
© Kaspars Grinvalds
-
Poziţia 20.
Poziţie similară cu cea anterioară, cu excepţia gradului de încadrare a modelului. De ţinut minte: poţi experimenta cu diverse poziţii ale mâinilor şi corpului.
© Kaspars Grinvalds
© Kaspars Grinvalds
-
Poziţia 21.
Poziţie care oferă spatele modelului şi parţial chipul. De ţinut minte: nu eşti obligat să arăţi tot spatele modelului, poţi experimenta cu doar un umăr dezgolit. De asemenea, poţi folosi orice tip de îmbrăcăminte sau material textil pentru a acoperi modelul.
© Kaspars Grinvalds
© Kaspars Grinvalds


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu