Pagini

sâmbătă, 26 ianuarie 2013

Day 15

Sa deviem putin..
Clar principalul obiectiv al acestui blog ramane fotografia, dar o sa ma mai indepartez de subiect pentru ca trebuie sa-mi mai descretesc putin fruntea si sa-mi descarc gandurile.
In seara asta, despre Franta, mai exact despre Metz, oamenii de aici si imprejurimile..

1. Nationalisti pana in maduva oaselor, se incapataneaza sa schimbe cateva cuvinte in alta limba, cu greu gasesti cateva persoane cu care sa dialoghezi in engleza, germana..si cam atat :)
2. Economia lor, fata de cea a Romaniei da inainte ? .. numai daca ma uit pe strazi si observ ca 70 % din masini sunt Citroen, Peugeot, Renault, Dacia (nu neaparat in aceasta ordine) de la cele mai vechi modele, pana la cele mai noi...sa fie asta unu din motive ?
3. Am vazut multe Dacii, de la MCV, Duster, Logan, Sandero 4x4, pana la Lodgy, si intr-un fel sau altul m-am simtit mandru ca in mare parte se fabrica la noi in tara si macar strainii le apreciaza daca noi, nu le prea dam importanta.
4. Week-endu..e week-end, sambata gasim deschise centrele comerciale pana in jur de 5-6..dar duminica e liniste. O liniste ciudata cu care nu sunt obisnuit, e ciudat sa mergi pe strada 3-4 km si sa nu vezi tipenie de om. Poti sa mori de foame, sete..etc nu gasesti deschis mai nimic..probabil exceptie fac 2-3 barulete si restaurante.
5. Internetul este foarte prost :| !
6. Ma ingrijorau liceeni nostri..desi am trecut de ceva timp de varsta lor, vreau sa cred ca inca ii inteleg, desi mi-e greu. Cand am ajuns aici si am vazut cum arata, cum se imbraca, ce fac adolescentii francezi, m-am mai linistit ..:)) . Un lucru face diferenta intre cei romania si cei de aici... tinerii frantuzi, sunt civilizati in prezenta adultilor, dar cand sunt intre ei..e jale .
7. Talcioc sau targul de duminica unde gasesti toate rahaturile posibile si imposibile..se pare ca este prezent si aici :))..
8. Ciudat..foarte ciudat, dar nu am auzit nici un cuvant romanesc toate zilele astea de cand sunt aici ...si nici macar un tigan cu fuste?..sunt dezamagit :))..
9. In Romania, sunt momente in care prietenii nu te saluta pe strada..aici se face abuz de acest lucru. Am obosit psihic sa aud de la toti necunoscutii, atunci cand stau sa fumez o tigara " Bonjour" ... :)) parca mi-e dor sa ma injure unu..
In final..mai adaugam si-o fotografie, sa indulcesc devierea de la subiect.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu